Have an account?

Thursday, March 19, 2009

BAHANA FRIENDSTER

Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah, berpijak lagi ana di bumi bertuah KELANTAN. Alhamdulillah, dah hampir seminggu dah rupanya, esok dah kena balik Ipoh balik....em...kejap je rasanya.
Em...betul2 xleh lupa, keluar KB dengan sahabiah2 UPSI, dah lama tak jumpa. Syukran jazilan sebab sudi jemput ana. NASUHA, ROSNAH, KHAIRUL BARIYAH, NURUL EZZAH.
Sekarang ni nak cite satu peristiwa dalam bas masa ana nak balik rumah. Bas penuh masa ana naik, so, terpaksalah pergi sampai ke belakang tuk duduk. Di takdirkan , kawasan tu ada sepasang pasangan budak sekolah. Ai...macam main2 cuit2 n sentuh jer....biaq betul.
Ana tgk ade sorang makhluk ALLAH kawasan tu dah macam xselesa dengan perlakuan dua sejoli tu. Memang ana pun geram tgk, sentuh2 lak..(tapi xtau la kot2 dah kawin ker...muda?) entah la...husno dzon.
‘lembut tangan dia..ore kasar’
Bilang si lelaki pada si perempuan. Si perempuan biar jer si lelaki tu main2 tangan dia..ish
Tiba2 orang sebelah lelaki tu turun dari bas. Maka se lelaki tu pun enjaklah, dan, dia pun ajak ppuan tu sekali, duk rapat dengan dia, jauhi penumpang lain..ish ish ish. Maybe dia rasa xbest kot, ade ornag tengok dia.
Alhamdulillah sebab ppuan yang duk sebelah ppuan (kkasih dia tu) tarik baju ppuan (kkasih dia)tu, so, adik tu pun xjadi la berganjak mhampiri lelaki tu. Selamat...
Em...nampaknya, ppuan sebelah adik tu mula nk tarik perhatian dia, nampak macam baut2 bercakap dengan dia (supaya adik tu xberganjak) Syabas kat ppuan tu.
Ana tumpang2 dengar jer, rupanya adik tu n llaki tu...hari ni FIRST DATE diorng. Diorang kenal dalam FRIENDSTER...si lelaki Form 5 sekolah kat Kuantan, si perempaun Form 5 kat Kelantan.
FIRST DATE?? Em...Dah boleh sentuh!!! Alamak dik..... =( sedih sungguh dengar. Nape boleh dah bagi sentuh dik???
“saya pun tak pernah buat macam ni kak, tak pernah sentuh, dan bagi sentuh”
Adik..adik...dah tu...awatnya hang bagi sekarang?? Aiii...jangan buat mudah sangat....
Tak tau nk koemn apa..memang ana tergamam dan terkejut dengan apa yang ana dengar. Sekarang ni..dah sampai tahap macam ni rupanya adik kita ni...teruknya..belajar kat mana semua ni..ai..apalah yang ana boleh lakukan tuk selamatkan keadaan ni...em..
Dari FRIENDSTER, kenal2 jumpa kat KOTA BHARU, then, sampailah boleh SENTUH2, seterusnya?? Wallah hu alam, semoga ALLAH lindungi semua makhluk ciptaanNYA.
Em....dah jelas kan...macamana golonagn Barat ni nak rosakkan orang ISLAM, hanya dengan FRIENDSTER jer..ana pun sebenarnya ada freindster, tapi, banyak juga kebaikkan, ade jer membe2 yang ISLAMIK...semua ni bergantung pada MESIN PENAPIS kita, kalu kita tapis dengan IMAN, maka, yang baik lah yng kita dapat, tapi, kalu kita tapis dengan NAFSU, maka yang agak bernafsu la yang kita dapat.
Wahai adik2 ku sayang....gunalah akal yang ALLAH kurniakan untuk kalian, hanya MANUSIA yang ada akal, makhluk lain xde...jangan abaikan akal itu...sebab kita berbeza dengan makhluk lain...kita adalah ISTIMEWA!!

0 Respon: