Have an account?

Friday, April 23, 2010

Anak ku sayang

Baca blog sahabat2 yang di postingkan ke Sabah. Rata2 mengalami masalah yang sama – masalah dari sudut kefahaman pelajar terhadap ISLAM. Sayangnya…. =(
ALLAH HU AKBAR…
Wahai pelajarku sayang,
Cikgu nak sangat tolong kamu, cikgu sayang bangat sama kamu, cikgu nk tolong kamu. Tapi, maaf banyak2, cikgu x tahu bagaimana nak tolong kamu. (kami kena atasi ni wahai cikgu…ALLAH x kan tolong kamu jika kamu x berusaha, jangan mudah putus asa)
Maafkan cikgu sebab xpandai nak marah kamu dalam kelas, hasilnya…maka kamu pun main2 dalam kelas. Cikgu bagi nasihat pun, kamu x brapa nak dengar. Cikgu memang sedih dengan apa yang kamu buat tu. Cikgu sayang kamu.
Anak2 ku sayang
Cikgu tahu, kamu ada masalah dalam agama. Kamu x buat pun apa yang agama suruh, contohnya macam solat. Cikgu pun xtahu, kamu salah ke tidak, sebabnya…kamu x solah tu, sebab KAMU XTAHU.
KAMU X TAHU
Sayang anakku….
Macamana nak bagi kamu TAHU? Sampai bila kamu akan XTAHU? Sampai bila mahu hidup dalam kejahilan tu? Sampai bila sayang?


ALLAH HU AKBAR
Terasa…semua tu tergantung di bahu cikgu. Cikgu mahu sangat tolong kamu……
ALLAH HU AKBAR, tolonglah hamba MU yang amat hina ini untuk membantu anak2 ku.
Ya ALLAH,
bukanlah pintu hati anak2 ku…aku sayagn mereka ya ALLAH.
Engkau dah kurniakan hidayah buatku, sebarkan jugalah pada anak2 jua ya ALLAH. Sayangi mereka.
Ya ALLAH,
Kuatkanlah semangat ku…..

2 Respon:

fityah91 said...

"Sungguh telah datang kepadamu seorang Rasul dari kaummu sendiri, berat terasa olehnya penderitaanmu, sangat menginginkan (keimanan dan keselamatan) bagimu, amat belas kasihan lagi penyayang terhadap orang-orang mukmin." (At-taubah:128)

sekadar cadangan..

akak, apa kata akak cuba buat perjumpaan mingguan dengan mereka..mulakan dulu dengan bahan yang agak ringan, just santai-santai..perhatikan yang dapat konsisten, dan yang konsisten ni lah yg akak kena betul-betul gilap..mungkin tak dapat semua, tapi yang sedikit ni nntilah (insyaallah) yang akan mencorakkan rakan mereka yang lain kelak..kalau tidak rakan sekelas pun, mungkin junior mereka, jika tidak juga, mungkin ke depan nnti, mencorak komuniti masyarakat yang mereka diami..sama seperti yang akak cuba usahakan sekarang ni (",)

neopentene said...

cuba ya. tapi, biasanya mereka yang baik2 ni susah nek keluar dari rumah, keluar hanya utk ke sekolah. yang bermasalah pula, x berminat nak jumpa cikgu huhuh.... tapi, cuba dulu la. terima kasih dik. =)