Have an account?

Thursday, January 8, 2009

Be a Teacher???

Assalamualaikum wbt.
Alhamdulillah, ALLAH izinkan lagi untuk ana bersama dengan My Blog. Alhamdulillah dan terima kasih kepada sesiapa yang masih sudi tuk baca ana yang ana taip ni.
Em..tahun baru...bermakna mulalah kehidupan yang baru..lembaran lama yang tak elok..kita tinggalkan jauh2...semoga ia dapat menjadi panduan tuk kita tuk tahun baru ni plop, insyaALLAH.
Tahun baru ana..banyak hal kena fikir tahun ni...perihal praktikum...hal diri...keluarga..etc.
Rabu lepas dah g Sekolah Menengah Kebangsaan Jalan Pasir Puteh. Terkejut gak, 80% Cina, 10% Melayu, dan 10% India..huhu...nampaknya kena blaja bahasa Cina la hehe...Positif nEo...positif... insyaALLAH. ALLAH akan bantu hambaNYA yang amat daif ni...yang penting...ikhlaskan niat tuk sebarkan ilmu ( ana kena ajar math Form 2 and Sivik/ Moral).

Perihal kehidupan jugop...em..macam nak ade perubahan besar jer...tapi, waALLAH hu alam la...sebab semuanya ALLAH yang aturkan...kita semua sebagai 'pelakon' kena ikut jer apa yang "Pengarah" dah aturkan...ALLAH hu akbar.. Arap2 dapat kesudahan yang baik...insyaALLAH.

Mohon kalian semua pakat doakan tuk saudara kita di Palestine nuh..ana tak brapa tahu sangat pasal ni...sahabat2 jer duk mesej..suruh baca Surah Al Fath (kemenangan)..apa yang mampu kita berikan..ALLAH hu akbar...kita serba kekurangan..hanya doa dari jauh mampu kita sampaikan...Ya ALLAH, semoga Engkau selamatkan saudara kami di bumi PalestineSekian dlu..insyaALLAH kita jumpa lagi. em..tadi bru dapat berita. sahabat ana kena rompak..ALLAH hu akbar..banyak lak musibah..tapi..semua tu kita kena fikir positif. insyaALLAH, kalian semua positif.
Semakin banyak kita diuji...itu tandanya ALLAH sayang pada kita, insyaALLAH.

Wasalam.



.

0 Respon: